reklama

Boj o prežitie?

Vstávanie bolo ťažšie ako som si myslel,  nestihol som otvoriť oči, a pohár na stole bol už plný. Ani to nebolelo, ale, že by mi to pomohlo sa povedať nedá. Veľavravné:klin sa klinom vybíja sa ozývalo v mojej hlave. Po včerajšku som nemal vonkoncom chuť. Hlava ma nebolela ale cítil som sa zvláštne. Tak toto bol naozaj úsvit mŕtvych aj keď bolo už niekoľko hodín po svitaní. Všetci vychádzali s miestnosti a rôznych zašlých kutíc s výrazom veselej koaly, ale predsa trochu sklesnuto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Po prechádzke z králického skokanského mostíka som sa cítil ešte zvláštnejšie, ako pred ňou. Všetci boli hladný, Janka behala ako pes ktorý hľadá svoju zakopanú kosť. Unavenejší ako hocikedy idem variť kapustnicu.

Ráno pred tým bolo o niečo náročnejšie, vstával som už o 5:30. Po málo výdatných raňajkách sme vyrazili. Raňajšia cesta s batohmi na chrbtoch. Na autobusku v Banskej Bystrici sme si dali malého šlofíka s cigou... Čakanie na zbytok posádky bolo príjemné, panovalazvláštna atmosféra. Akýsi mix nadšenia a strachu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nastupovanie do autobusu sa nezaobišlo bez mierneho pohoršenia šoféra, postupne sme najskôr naložili 4 kusy plecniakov, jednu veľkú cestovnú tašku, nafukovací čln, ktorý vážil aspoň 30 kg, a nakoniec sme nastúpili aj my. Cesta trvala pár desiatok minút, my sme počas nej sledovali meandre Hrona.

Od zastávky v Nemeckej do lodenice to bola dlhá cesta a zvlášť, keď nesiete toľko batožiny, ako vysokohorský nosiči v tatrách. Možno preto sme to v pol ceste zapichli pri plytšom brehu. Keď človek nafukuje trojmetrový čln, zistí, že by bolo fajn keby obmedzil fajčenie a trochu začal cvičiť.

Plavba bola spočiatku pokojná. Vlnky sa mierne pohrávali s člnom slniečko svietilo a my sme si pokojne upíjali s vychladeného piva. Na to, že je iba jar bolo úplne super, počasie vyšlo a všetci sme žiarili šťastím. Až na menšie nezhody medzi mnou a mojím starším bratom. Nakoniec tento problém odbúralo občerstvenie na našich preventívnych zastávkach, vždy keď sme spozorovali ten modrý piktogram kotvičky posnažili sme sa pri nej zastaviť, niekedy to vyšlo, inokedy zas nie. Keď nám to však vyšlo všetci sme vystúpili na breh a jedným dúškom Rumu sme vzdávali hold námorníckemu remeslu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve kvôli jednej s týchto zastáviek a možno aj kvôli množstvu rumu, ktorý sme vypili sa parkovanie nepodarilo ani na druhý krát. Zrazu sa pred opitou posádkou zjavil konár trčiaci z brehu a postupne všetkých okrem Jany stiahol do vody. Ja som visel na konári kúsok od brehu, Ďuro plával za Janou unášanou prúdom v člne, a môj brat tak isto visel na strome. V zlomku sekundy som sa vyšvihol na breh, ďalej nasledovala záchranná akcia. Brata som vytiahol na breh, a utekal som pomôcť Jane a Ďurovi. Bežal som v mojich bielych ponožkách, celý mokrý, keď som si uvedomil, že sa pôda pod nohami stráca. Obzrel som sa okolo seba, a to už som si myslel že je to zlý sen, stál som v močiari. S klamlivým zelenkastým povlakom vôbec nepôsobil hrozivo. Hlavou mi preblesol každý jeden film v ktorom takéto zradné bažiny vťahujú ľudí a pochovajú ich zaživa. Snažil som sa s tade odskočiť čo najďalej a podarilo sa, ale to som už počul volajúce hlasy Ďura a Jany, ktorý už stihli zakotviť pri brehu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na poslednej "kotve" sme zastali až večer, zotmievalo sa a my sme boli mokrý a premrznutý. Našťastie po nás prišlo autíčko a odviezlo nás na Králiky. Už poslednú hodinu splavu mi zvonil telefón každú minútu, pretože všetci čakali pred zamknutou chatou.

Po príchode na chatu som otvoril flašu bielej pálenky a nalial som všetkým. Pomaly sme sa dostali do stavu spoločenskej unavenosti. Po niekoľkých fľaškách sme sa rozhodli tancovať na slovenský hip-hop. Ktorý pridal k už rozbehnutej atmosfére tohoto večera. Chata nebola ani tak luxusná takže sa nikto nestaral o poriadok. Pohárik za pohárikom sa liali do našich hrdiel, a my sme sa perfektne zabávali. Zážitky s dnešného splavu okorenené trochou fantázie nás chlácholivo uspávali. Nedostatok miesta na spanie sme vyriešili spánkom v každom jednom kúte chaty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Igor Šovčík

Igor Šovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

heh... je pekné dúfať, že si to niekto prečíta... :-))Baví ma to, je to relax..zábavka.. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu