reklama

Úplne vymyslené?

Aj to sa stáva. Či nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Keď človek kráča po ulici a aspoň trochu vníma zistí aký je svet nádherný vo svojej rozmanitosti. Ujo na zastávke vo flanelovej košeli s dlhou bradou pokukujúc ponad veľké okuliare po ľuďoch na zastávke. Jeho skúmavý pohľad zablúdil aj na mne. Prezrel si ma od hlavy až po päty a po krátkom tichom zamyslení sa odvrátil. Slnko už zapadá a ja nastupujem do 63. V tento deň je všetko tak, ako v tie zvláštne dni ktoré každý pozná. Ľudia v autobuse sa na mňa pozerajú skúmavým pohľadom a ja im odpovedám rovnakým. Staršia pani s okuliarmi s tvárou zbrázdenou vráskami a šedivými vlasmi bielymi ako zimný sneh. V ruke drží igelitku a hnedú tašku. Presne takú hnedú tašku, akú nosia všetky staré panie. Hneď za ňou sedí starý pán, zrejme jej manžel, ktorý má guľatú tvár takisto zvráskavenú a v rukách drží tiež jednu igelitku a vozík na kolieskach s kockovaným vzorom. Naraz vstanú a vystúpia. Premiestnim sa zo sedačky otočenej k autobusu do prvej sedačky hneď pri dverách s výhľadom na cestu. Ale nepozerám sa cez predné sklo, skĺznem po ňom pohľadom a opäť som nalepený na bočnom okne. Je celé zahmlené od prachu a pohľad cezeň je nádherný. Rozmazané domy sa mihajú popred okno. Špinavé sklo akoby pridávalo všetkému nejakú mystickú hmlu. Vystupujem pri šopingu a prvé čo mi padne do oka sú kŕdle vrán vyzobávajúce malý pozostatok niekdajšej lúky, ktorý tam zanechala postmodernistická výstavba megalomanských „výrobní peňazí“. Ach. Niekedy ma až zamrazí, keď si pomyslím, že o pár desiatok rokov toto nebude jedna z mála takýchto stavieb. Skončí éra obchodíkov v ktorých robí teta, ktorá sa na teba usmeje keď otvoríš dvere. A keď tam chodíš často tak sa ťa raz opíta na meno a od vtedy vždy keď prídeš ťa pozdraví a bude vedieť dopredu koľko rožkov chceš. Možno som to už zmeškal aj ja. Už skončila. Ľudia v autobusoch už nebudú iný. A v obchodoch ťa už nik neosloví. Prachy! Tie budú oslovovať všetkých a všetci budú oslavovať prachy.Nastáva KONZUM.

Igor Šovčík

Igor Šovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

heh... je pekné dúfať, že si to niekto prečíta... :-))Baví ma to, je to relax..zábavka.. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu